Stawy milickie

Pewnego letniego dnia wybraliśmy się na wycieczkę rowerową na wschód od Milicza. Nasza trasa była stosunkowo krótka. Jechaliśmy wzdłuż stawów, rzekę Barycz widzieliśmy tylko przez chwilę. Zostawiliśmy samochód na parkingu w Rudzie Milickiej i ruszyliśmy w kierunku Grabownicy. Po naszej  prawej stronie rozciągały się Stawy Jaskółcze. W północnej części  Grabownicy znajduje się punkt widokowy. Są też tablice informujące, jakie zwierzęta można spotkać w tym rejonie.

Punkt widokowy

Staw Grabownica
Liczyliśmy na to, iż uda nam się przejechać ścieżką biegnącą między stawami, jednak  dla osób postronnych, takim turystów jak my, wstęp jest wzbroniony. Tereny te są ostoją dla rzadkich gatunków ptaków. Wróciliśmy do Rudy Milickiej ścieżką rowerową, na której miejscu biegła kiedyś trasa kolejki wąskotorowej.
Grabownica

Z Rudy Milickiej udaliśmy się na północ w stronę Średziny. Jechaliśmy drogą niedostępną dla samochodów mając po swojej lewej stronie Staw Słoneczny a po prawej Staw Polny. Widzieliśmy czaple i żurawie w wodzie. Przed naszymi oczami rozpościerały się malownicze widoki: stare drzewa, szuwary  i czysta woda..

Minęliśmy wsie Nowe Grodzisko i Nowy Zamek. Obiad zjedliśmy w Zajeździe u Bartka w Średzinie. Specjalnością restauracji są smażone ryby. Do Zajazdu należy staw będący miejscem połowu ryb. Za opłatą goście mogą także zarzucić tu wędkę. Restauracja znajduje się przy głównej drodze, dlatego cieszy się popularnością, widzieliśmy  wielu gości. Przejeżdżając przez Grabownicę zwróciliśmy uwagę, iż w tamtejszej restauracji nie było w ogóle klientów, mimo reklam znajdujących się na trasie naszej wycieczki.
Staw przy Zajeździe

Na tej stronie można obejrzeć dwa filmiki pokazujące skróconą historię stawów milickich, opisujące przyrodę i promujące turystykę rowerową. Nagrania zawierają przepiękne zdjęcia natury.