Warszawa 2015 - dzień drugi + moje ulubione muzea

Zapraszam do obejrzenia fotorelacji z mojego drugiego dnia pobytu w Warszawie we wrześniu 2015. Do Warszawy wybrałam się na trzy dni. Pierwszy dzień spędziłam chodząc głównie sama po mieście, o czym pisałam tutaj (klik).
Drugiego dnia program wydarzeń był także bardzo rozbudowany. Śniadanie zjedliśmy w Być może przy pl. Unii Lubelskiej. Jedzenie było pyszne, oferta urozmaicona, więcej na temat tego lokalu możecie przeczytać tutaj (klik). Nie mam możliwości jadać śniadań na co dzień na mieście,  ale czasem przyjemnie pozwolić sobie na taką ekstrawagancję.

Być może, dobre miejsce na śniadanie

Jeszcze trochę zaspana
Po obfitym śniadaniu udaliśmy się na zwiedzanie do Muzeum Historii Żydów Polskich. Oglądanie wystaw zajęło nam niecałe dwie godziny. Jak ktoś będzie drobiazgowo przyglądał się wszystkim eksponatom i czytał teksty można tu spędzić i cały dzień. Muzeum stara się przybliżyć tysiąc lat historii obecności Żydów na ziemiach polskich: od średniowiecza do czasów współczesnych.
Muzeum ma charakter multimedialny, jest kolorowo, ciekawie, co też możecie zobaczyć na moich zdjęciach. Można się wczuć w atmosferę różnych epok. "Wystawa ma charakter narracyjny: jest opowieścią prezentowaną przez zabytkowe obiekty, instalacje scenograficzne i interaktywne, modele, dzieła sztuki, multimedia i teksty".

Rekonstrukcja dachu i sklepienia drewnianej synagogi z XVII wieku

Gaon, o którym pisałam podczas pobytu w Wilnie był znanym Żydem
Elementy drewnianej synagogi z XVII wieku

Opuszczony tron króla Polski (Polska pod zaborami)

Kasa biletowa na dworcu w XIX wieku

Dworzec XIX wieku

Żydowska ulica w okresie międzywojnia

Obiad zjedliśmy w Chianti - włoskiej restauracji Agnieszki Kręglickiej przy ul. Foksal. Osoba Agnieszki Kręglickiej jest mi znana z jej artykułów z przepisami w gazecie Wysokie Obcasy. Podziwiam takie osoby, które osiągnęły sukces - jest ona właścicielką kilku restauracji.
Chianti Trattoria Włoska
Następnie udaliśmy się na spacer po Starówce. Jestem bardzo wdzięczna mojemu fotografowi, że tak chciało mu się dokumentować przebieg naszej wycieczki i uwieczniać moją osobę.
Pod kolumną Zygmunta załapaliśmy się na demonstrację przeciwko przyjmowaniu uchodźców do Polski.
Przed Pałacem Prezydenckim

Na Krakowskim Przedmieściu

Na pl. Zamkowym

Wąska kamienica przy ul. Kanoniej szerokości drzwi

Kamienne schodki prowadzące w dół do Wisły

Przy murach obronnych

Mury miejskie, widok na Barbakan

Barbakan

Rynek Starego Miasta

Syrenka

Pomnik Małego Powstańca
Wieczorem byliśmy w Teatrze Rozmaitości na sztuce "Druga kobieta". Przedstawienie mi się podobało, cieszyłam się, że mogłam zobaczyć swoje ulubione aktorki takie jak: Danuta Stenka, Roma Gąsiorowska. Jest to przedstawienie w przedstawieniu, przyglądamy się przygotowywanemu przedstawieniu, patrzymy na scenę z perspektywy aktorów. Jest to sztuka o kryzysie wieku średniego, jaki przeżywa główna bohaterka.
Po spektaklu w towarzystwie młodego warszawiaka udaliśmy na spacer po Warszawie nocą. Miasto wydało nam się tajemnicze, inne. Poznaliśmy miejsca kultowe, odwiedzane przez młodzież.
Most Poniatowskiego

W oddali Most Świętokrzyski

Moje ulubione muzea w Warszawie, które są multimedialne, interaktywne:
  • Muzeum Fryderyka Chopina
W Muzeum można poznać życie Fryderyka Chopina, posłuchać muzyki przez niego skomponowanej. Mnie szczególnie zainteresowały listy pisane do niego, o nim przez bliskie mu osoby. Listy pozwalają poznać Fryderyka Chopina jako skomplikowanego człowieka, z trudnym charakterem.
  • Centrum Nauki Kopernik
Kiedy ja zwiedzałam to miejsce, żeby dostać się do środka można było czekać ze trzy godziny, tak długa była kolejka chętnych. Obecnie chodzi się z opaską na ręce, która zapisuje nasze wyniki z odwiedzonych punktów, "za moich czasów" była to karta. Kartę tę zgubiłam w czasie chodzenia i nie mogłam potem odtworzyć przebiegu wizyty w domu. Jest to miejsce w którym można przepaść na długie godziny, wystarczy znaleźć dziedziny nauki, które nas interesują najbardziej. Centrum Nauki Kopernik prowadzi własne badania naukowe, organizuje konkursy, wystawy czasowe, koncerty, pokazy, warsztaty.
  • Muzeum Powstania Warszawskiego
Otwarto je w 60. rocznicę wybuchu powstania, jest wyrazem hołdu warszawiaków wobec tych, którzy walczyli i ginęli w obronie Polski i stolicy. Mieści się w dawnej elektrowni tramwajowej, zabytku architektury przemysłowej z początku XX wieku. Można w nim obejrzeć ciekawe filmy, prześledzić losy powstańców i przebieg powstania dzień po dniu. Dostępne są w nim także nagrania wypowiedzi osób uczestniczących w powstaniu, ich przeżyć, refleksji.